Tell the world, I´m coming home.




Jag måste få skriva av mig just nu, känner att alla känslor och tankar tynger mig.
Jag har inte varit mig själv sedan sommarlovet, vilket beror på flera saker som har påverkat mig på olika sätt från olika håll. Det är flera saker som har fått mig på sämre humör, saker och situationer som har fått mig att bli svag. Men nu är det slut med det, jag ska bli som jag var innan och jag ska inte låta någon trycka ner mig. Det här kommer bli ett låångt inlägg med massa känslor, synpunkter och åsikter inblandade. Jag vill skriva av mig, skriva allt jag tycker.

En utav dessa saker som har tyngt mig och fått mig att må sämre är att min Bästavän som jag umgicks med dagligen 24/7, gick i samma klass som och delade allt med nu har flyttat till andra sidan jorden. Hon ska endast vara där ett år, men för mig är det jävligt länge. Hon var den som kände mig bäst, hon var den jag verkligen delade allt med, hon var den som förstod vad jag menade genom bara en blick, hon var den som kunde åka hela vägen hem till mig för att få mig att le när jag mådde dåligt, hon var den som stod mig jävligt nära. Nu bor hon i Australien och kommer hem i April. Ja det är jobbigt för mig, det är en omställning att inte ha henne här, att inte kunna ringa henne när något roligt har hänt, eller att smsa henne om det är något, Det är en omställning att inte kunna träffa henne varje dag.
En annan sak är flytten från solna, som har tagit på mig ganska hårt. Att flytta ifrån det området man älskar, att flytta ifrån ens vänner, flytta bort från alla minnen, alla gator jag gick på varje dag och alla jag kände. Att flytta ifrån det jag kände var mitt hem, där jag kände mig trygg, ja det tog mig hårt. Jag ser än idag tillbaka på de fina minnena jag har från solna och ler, men det gjorde så ont att flytta där ifrån och det tog mig hårt.
Detta är bara två exepel på saker som har tyngt mig och fått mig att tänka så mycket den senaste tiden. Det finns fler situationer och saker som jag inte behöver nämna. Men alla dessa saker har fått mig att bli till en annan människa på något sätt. En människa jag inte vill vara.
Jag har blivit surare, känsligare och mer ledsen. Jag har börjat strunta i vissa situationer, där jag tex inte orkat argumentera emot. Jag har skitit i att lösa saker där jag vet att jag har rätt men inte har fortsatt handskas med problemet pga att jag verkligen inte orkat tjafsa emot. Jag har sen sommarlovet inte varit den där glada lilla skitungen som är hyper 24/7, muntrar upp folk och är posititv, nej jag har påverkats väldigt mycket.
Men idag var jag väldigt glad, jag var hyper och skrattade hela dagen. Jag tänkte inte på en negativ sak en ända sekund. Utan jag var som jag var förut, innan allt skedde. Jag har varit glad hela dagen, jag har tänkt igenom allt och bestämt mig för att livet är för kort. Jag ska sluta tänka på allt som hänt och varit och jag ska sluta vissa saker påverka mig så starkt. Istället ska jag göra som jag vill, jag ska ha kul, vara den busiga lilla skiten som var glad hela tiden. Jag ska vara jag, Amanda! Jag ska må bra igen, vara som innan.


Kommentarer
Postat av: Emelie Sandsten

Låter som en bra idé gumman! Även fast du alltid är lika underbar. Älskar dig i massor.

2011-10-11 @ 21:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0