Behandla andra som du själv vill bli behandlad.







Jag hatar att bli dömd, därför dömer jag heller inte andra. Man ska lära känna en person förstå, skapa en egen bild och egna åsikter om en person innan man lyssnar på andra. Man ska inte döma personer hit och dit. Vi alla är EXAKT lika mycket värda, ingen är bättre eller sämre än någon annan. Sen om man inte kommer överrens med alla, det är helt normalt men man ska inte döma en person. Alla har sina skäl till varför dom beter sig som dom gör, skälen kan vara positiva men också negativa men man ska fortfarande inte döma någon. Ge varje människa en chans här i livet. Jag sätter mej alltid själv i någon annans sits i mina tankar för att känna hur jag skulle mått, hur jag skulle reagerat om jag blev dömd. Man ska ALLTID behandla människor som man själv vill bli behandlad. Det är en jävligt bra tanke. Varför göra något på någon som du själv inte skulle vilja utsättas för? Tänk alltid en enxtra gång innan du som människaragerar! Tänk hur du själv skulle vilja bli behandlad och behanla dom andra sedan på samma sätt. Ge alla en chans här i livet och sedan skapa din egna bild av personen. Jag har själv blivit dömd av massor av människor, tex killar, lärare i skolan, kompisar osv osv. Så jag vet precis hur det känns! Som sagt, tänkt alltid en extra gång innan du agerar och tänk alltid på att behandla andra som du själv vill bli behandlad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0