Nobody can steal your dreams!

När jag var liten längtade jag efter att bli stor, att få ta egna beslut, delta i disskussioner (stavning?) få göra allt dom vuxna gör. När jag var liten kände jag mig maktlös, jag kände mig liten och klen. Jag ville bli äldre, det var min största önskan. Nu när jag har blivit äldre skulle jag göra vad som helst för att få bli liten igen. Leka i sandlådan, gunga, leka mamma pappa barn, kladda och bara vara liten. När man var liten existerade inte orden svek, problem, tillit, ansvar osv. Utan man lekte bara i sin lilla perfekta värld. Man ska inte ha brottom i livet, det blir bara värre och värre ju äldre man blir känns det som. Utan lev i nuet, ha kul, respektera andra och leev.

Lär er en sak, INGEN kan ta era drömmar ifrån er, utan det e bara vi själva som kan sabba dom. Har man en dröm SKA man kriga, kämpa och göra ALLT för att nå drömmen! Vill man bli statsminister, KÄMPA ingen har sagt att det är omöjligt. Jag vill och jag SKA bli advokat en dag det är min dröm och jag ska kämpa för den.

Tumblr_lbozw9crjn1qdlsnwo1_500_large

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0