År 2010

Detta ska maan egentligen skriva några dagar innan nyår men jag väljer att göra det nu. Berätta de positiva sakerna med år 2010 och de negativa och vilket som väger mest osv. 2010 kanske har varit ett väldigt blandat år, det är väldigt mycket nytt som hänt, både bra och dåligt kan man ju säga. Jag har aldrig gråtit lika mycket som jag gjort under detta år, Jag har varit extremt känslig detta år men jag har också utvecklats något ENORMT detta år. Jag har mognat väldigt mycket, och insett att man väljer vilka man ska umgås med, och man väljer bort de som sårar en. Jag har utvecklats väldit snabbt och till det positiva detta år!

Saker jag gjort i år som jag aldrig gjort förrut:  
* Tatuerat mig
* piercat mig
* färgat håret (intensiv toning)
* festat (klart jag har gjort det innan 2010 men inte lika mycket och inte på samma sätt som jag gjort detta år)
sen finns det fler saker, men dom behöver man ite ta upp på bloggen tycker jag... :O


Saker som jag gjort i år, som jag verkligen ångrar
*
Förlitat mig på folk, som jag verkligen inte borde förlita mig på
* Varit EXTREEEEMT känslig, och då menar jag extremt känslig
* Blivit kär i en person som inte förtjänar det på alla sätt och vis
* Slösat ENORMT mkt pengar

Det har hänt så extremt mycket det här året (kommer tyvärr inte skriva allt för att jag inte vill att visa ska veta det) och majoriteten av dessa grejer som hänt har lärt mig hur livet är, att det inte alltid är bra och att allt slutar lyckligt, majoriteten av dessa grejer har format mig till den person jag nu blivit och kommer bli. Men minoriteten av allt som hänt har tärt på mig väldigt väldigt mycket och fått mig besviken, ledsen, arg osv. Vissa av dessa grejer har gjort så att mitt självförtroende sjunkit till 0 och att jag gråtit mig till sömns. Men vet ni vad+ jag tror att dessa grejer kommer förvandlas till det positiva, allt som hänt mig bde positivt och negativt har format mig till den jag är idag. Och dom kommer fortsätta forma mig till den jag en gång kommer bli. Man ska se allt från den positiva sidan tycker jag, man ska se ljuset i det hela.

Här kommer lite minnen, som för er verkar helt normala? men för mig har dessa bilder minnen. Bara bilder från r 2010 (:

 
Sebastians 20-års fest, då jag festade "på riktigt" första gången



jag kände att min bror tog mig seriöst när han bjöd mig och det fick mig att känna mig glad/stolt.




Jag upptäckte också att Lins och sebbes kärlek var seriös och sann, och jag var glad över att få känna att man har en storesyster liskom.




Jag minns den här bilden så jääävla noga, jag och marcus var hemma hos mig, det var påsklov och jag var kär i en idiot. Vi var hemma hos mig för att jag ville prata ut, sen tog vi massa bilder och videos osv... 



Den här bilen tog fabian på mig, jag minns att jag gillade den väldigt mycket. det var dagen efter att vi hade kommit hem från grekland det var därför jag var så brun. Jag minns att fabian sa att jag var vacker och att hhan var stolt över att ha mig som syster. vi hade väldigt kul medans vi fotade, det blev mycket skratt!



andra gången jag och mamma var i Grekland (landet vi älskar att åka till) vi kom varandra mycket närmare och fler och fler tyckte jag liknade henne väääldigt mycket. 



Detta var också när jag och fabian fotade lite, han sa att jag skulle tänka på något som gör mig glad och jag tänkte då på hur kul jag och han hade, då blev resultatet såhär! :) 



ooouuuff denna bild betyder... det var samma dag som jag hade tatuerat mig, det är därför jag har den där vita grejen nere vid foten eftersom att tatueringen inte fick vistats under solen. 



Min bal.... min bal var inte som jag hade planerat, kvällen slutade med att jag grät mig till sömns och nej inte pga att jag skulle sluta nian o sakna alla osv, utan pga andra skäl. jag minns att jag och alex kom varandra sååå mycket närmare varandra också :)



min kusin. Jag kände att han var som en bror flr mig, vi umgicks ganska mycket under sommarlovet också



Gteborgresan med Lin och sebbe och marcus betydde.... vi hade GALET kul och det var sköönt att dra ltill liseberg och börja sommarlovet med detta <3



Jossan... Hon var min bästa kompis och det var med henne mitt liv började kan man säga. det var med henne jag festade första gången, drack första gången, snackade med killar osv... hon var min bästa vän i 4 år sen bröts kontakten vilket e väldigt synd tycker jag.


detta var dagen innan jag skulle åka till Libanon i år, marcus var ledsen, jag var ledsen osv. Men vi avslutade kvällen hos en kompis med massa andra i sumpan (:



eller den riktiga avslutningen var nog när jag och natha drog till donken i rissne runt 24 på kvällen och beställde en massa maaat, sen promenerade vi hem till mig och sjöng på A drop in the ocean <3



jag och marcus har fan INTE mycket bilder tsm kom jag nu på :O men utav de få bilder vii har tsm är det här min favorit! :) det var när jag kom tbx från libanon och vi snacka om allt



Libanon 2010, minnen....



minnen...



detta vaar typ sista dagen med klassen i nian, alex tog denna bild! <3


Love tog den här bilden på skoj när vi hade tråk nu för några dagar sen bara under en svenska lektion. Jag minns att vi alla testade dom där glasögonen och skojade och hade kul



i helgen blev et mååånga minnen, på Halloweenfesten, bara som var där förstår :P men dom bilderna har ni redan sett så den här få räcka!


nu har ni fått se bilder från 2010, varje bild har ett minne som betyder. uppifrån - gammalt, ju längre ner, desto nyare. Detta har varit mitt 2010. 







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0