STOPP, JAG PALLAR INTE MER ASSÅ!!!




JAG PALLAR VERKLIGEN INTE MER, JAG TAR INGEN SKIT FRÅN ANDRA HELLER OCH GER INTE UT SKIT.
det har vart fööör mkt, data, Tv, utekvällar, kompisar och killar och allt sånt skit år 2009 och jag bestämde ju mej att år 2010 skulle bli mitt år right? jag sebbe mamma och lin snackade imorse om allting, om livet och hur det fungerar. det var VÄÄLDIGT nyttigt för jag känner att jag har vaknat nu, från drömmen jag levde innan då jag trodde alla var snälla och goda och sånt! min familj (inklusive pappa & Jackoe) har fått mej att vakna till, vi har bråkat massor med gånger och jag har gråtit massvis och smällt i dörrar men nu RÄCKER DET! jag förstår dom till 110%. tonåren är inte lätt, man går igenom sååå himla mkt i livet ibland äre svårt och ibland äre lätt. men om man håller på o falla i en kurva där kompisarna, mobilen & datan tar all ens tid då räcker det. då måste någon o få än att inse vad det  är som sker och vad det är som händer med sej själv. och jag Tackar, Mamma, Pappa, Jackoe, Fabian, Sebastian och Lin för det, dom har fått mej på rätt spår igen. det kunde ju ha fortsatt låångt för mej utan att jag visste vad jag höll på med men jag tackar gud för att min familj såg detta och satte stopp för det. att dom skrikit på mej för att få mej att inse att killar, sms, datan och fester är inte allt och man kommer ingen vart med det. utan det är skolan och utbildning som gäller. Jag har skrivit här i bloggen att 2010 ska bli mittt år och det ska det också! jag ska fokusera mer på skolan, på alla prov och alla läxor (jo jag har VÄLDIGT bra betyg, men dom kan ju alltid bli bättre lr hur? ) jag ska plugga sååå mycket och lägga all min fokus på skolan och utbildning. jag har haft en dröm sen jag var 10 år och det var att bli advokat och vem fan säger att det är omöjligt? JO MÅÅNGA men NEJ så ere inte. INGEN, INGEN kan sätta STOPP för mej bara mej själv och det är jag som bestämmer vad jag ska bli om jag vill bli advokat, polis eller president, det spelar ingen roll utan det är JAG som ska klara det och jag VET att jag kan bli advokat om jag vill! 2009 har vart ett hullerombuller år för mej både negativt och positivt men nej, NU RÄCKER DET! jag har nu fattat vrf mina föräldrar skrek på mej och bad mej vara rädd om mej själv och ta vara på skolan och så. dom har RÄTT. jag ska satsa det här året, jag ska NÅ MITT MÅL och såklart så kan man ju ändå ha kul eller hur? jo jag ska ha kul med mina vänner, dom närmsta vänner som jag kan lita på! jag har raderat alla okända nummer på min mobil, eller ah dom personer som jag inte känner så bra och dom man bara smsar för att ha ngt att göra, alla dom har jag tagit bort. Jag ska snaart ränsa min msn också (när jag har tid) för det tar TID o göra de, har fööör många onödiga kontakter.



JAG SKA GE ALLT OCH GÖRA MITT BÄSTA FÖR ATT NÅ DET JAG VILL HA HÄR I LIVET. OCH JAG ÄR GLAD OCH EVIGT TACKSAM FÖR MIN FAMILJ OCH MINA VÄNNER SOM STÖTTAR MEJ I DET!


jag har hjälpt mamma med maten och gjorde lasagne, det var itne så svårt faktiskt :)
jag har hjälpt till att städa här hemma också för det var skitigt. nu ska jag ta en dusch och sen slappa med musik kanske! :)
senare på kvällen drar jag lin och elli för att kolla på sebbes match men jag skriver mer om det sen för det här inlägget blev skiiit långt nu.
tack // Amanda

Kommentarer
Postat av: ´random

tack för boken, när släpper du ut boken i affärerna?

<<33333333333 älska din blogg

2010-01-06 @ 22:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0