paris hiltons reklamfilmer.

Har du någonsin undrat hur mycket Paris Hilton tjänar på alla sina reklamkampanjer? Det undrar rätten också, efter att arvtagerskan blivit stämd för att ha misslyckats med att marknadsföra en film. Skaparna bakom ”Pledge This!” från 2006 hävdar att Paris inte gjort tillräckligt med reklam för filmen, och kräver 8 miljoner dollar, cirka 65 miljoner svenska kronor av arvtagerskan. Paris var därför häromdagen tvungen att redovisa sin inkomst under 2006 och 2007, och dokumenten avslöjade att Paris dragit in inte mindre än 22 miljoner dollar under de två aktuella åren på sina olika marknadsföringsprojekt. Detta ger alltså en årsinkomst på 11 miljoner dollar, motsvarande nästan 89 miljoner svenska kronor om året. Men vad det gäller reklam för ”Pledge This!” tycker Paris att hon gjort sin del. — Vid varje chans jag fick, varje röda mattan-tillställning, varje tillfälle i pressen, om jag gjorde något för en annan produkt… så tog jag upp det: ”Åh min nya film, den kommer att vara sexig, den kommer att visa heta tjejer” – jag gjorde liksom mitt bästa. Arvtagerskan måste infinna sig i rätten i juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0